A legjobb gyökérkezelt fog a nem gyökérkezelt fog. Ha megelőzzük az neked is jobb, nekem is jobb, a fogadnak is jobb.

A fog keményszövetei (zománc és dentin) alatt a fogbélüreg, a pulpa található. Ennek tartalma: erek, idegek, kötőszövet. A gyökérkezelés célja mindig az olyan fogak megmentése, amelyeknek pulpája már elhalt. A gyökérkezelés leggyakrabban egy elhanyagolt, mélyre terjedő fogszuvasodás kezelési módja, amikor a gyökércsatorna befertőzik. Ennek következtében a gyökércsatornán át a baktériumok hamar eljutnak a környező szövetekbe, ott is fertőzést okoznak, sok esetben tályog is keletkezik. Néha az elviselhető tünetekkel járó folyamat ún. gócbetegségeket okozhat, amely súlyosabb betegségeket válthat ki vagy tarthat fenn.  A fertőzött gyökeret muszáj kezelni, mert magától sosem gyógyul meg, esetleg fájdalommentesen lappang.

Mikor kell gyökérkezelni a fogat?

Valószínű, hogy gyökérkezelésre van szükség, ha a fogbél gyulladására vagy fertőzésére utaló tünetek jelentkeznek. Gyulladásra utal amikor hidegre, melegre érzékeny, édesség fogyasztásakor fellépő heves fájdalom jelentkezik, amely az inger megszűnte után elmúlik. Nappal tompa fájdalom, amely éjszaka fokozódik, esetleg elviselhetetlenné válik. A fog környékén erős lüktető fájdalom, feszítő érzés és ráharapási érzékenység észlelhető. Súlyosabb esetben megdagadhat az arc. Ezt a székely bácsi tűri pár napig, mielőtt jelentkezne nálunk, de neked nem muszáj.

Néha tünetmentesen zajlik a fertőzés, ezért nagyon fontos legalább évente egyszer a fogászati kontrol.

A gyökérkezeléssel olyan fogak is megmenthetők, melyeket egyébként el kellene távolítani. A kezelés lényege a gyökércsatorna tisztítása, fertőtlenítése, majd koronával való ellátása, hogy visszakapja eredeti funkcióját.