tooth

Gyakori kérdések

Itt megtalálod a leggyakrabban felmerülő kérdéseket a fogászati kezelésekkel kapcsolatban.

Milyen gyakran kell olajat cserélni a kocsiban? Hát attól függ, hogy mennyit használod. Ha eredményesen mosod a fogad, évente egy ellenőrzés esetleges fogkőpucolással elegendő. Ha például krónikus ínygyulladással küszködsz, akkor akár 3 havonta is szükség lehet egy tisztításra. Egyénre szabottan kitapasztaljuk.
Miért halogatnád az egészségedet? Nincs fontosabb a családnál és az egészségednél. Akkor miért halogatnád, tudván, hogy minden nappal egy kicsit rosszabb lesz?
Tudsz már egyedül járni? Akkor jöhetsz magadra. Az egyetlen dolog amiért szülői jelenlétre van szükség, az a kezelési terv egyeztetése, főleg ha az mondjuk foghúzással jár. A kiskorúak esetében a szülő bele kell egyezzen. Ennyi.
Este mossál fogat, hogy megtartsd a fogaid. Reggel mossál fogat, hogy megtartsd a barátaid. Az egészséges fogazat nem a fogmosás számától függ, hanem az eredményességétől. A fogak egészsége érdekében egy eredményes fogmosás elegendő, lefekvés előtt. Na de ott vannak a barátok, azokat is kell kímélni, úgyhogy reggel minimum egy szájvizes öblögetést. Szóval nem hányszor, hanem hogyan.
A garancia egy érdekes kérdés. Én azt kérdem, mire vállaljak garanciát? Vállalhatok garanciát az elvégzett kezelésre, de a fogra nem. Szóval ha fél év múlva kiesik a tömés, a garancia helyzetfüggő. Ha kiromlott a tömés körül a fog, mert fél évig fogkefe nem járt a tömésem közelében, nincs garncia. Ha kiesett a tömés és a tömés helyén kiromlás nincs, abszolút garancia. Szóval bármilyen kezelésről legyen szó, a kezelésre van garancia, a fogra nincs.
Beszedtem egy cilint, mert a szomszédnak is segített. Nem lehet ránézesre eldöntei egy fogfájás okát. Lehet csak fogbél gyulladás, kegyetlenül fáj. Lehet fogbél elhalás, ami fertőzés és gyulladás. Kegyetlenül fáj. Lehet parodontális gyulladás, ami igazából külső foggyulladást jelent. Kegyetlenül fáj. Mindhárom esetbem eltér a gyógyszeres kezelés indikációja. Inkább gyere, nézzük meg mi a baj, a szomszéd kezelése helyett.
Úgy hallottam, ha szegfűszeget teszel a fogba az segít. Mint holt lón a patkó. Hamar hívj fel és megoldjuk a problémát. Az ideiglenes tömés azért ideiglenes, mert esélye nincs sokat tartani. Viszont fontos, hogy valamilyen tömés legyen a kiromlott fog felszínén, ameddig a végleges tömést megoldjuk. Szóval ne hanyagold egy napot se.
Milyen fogat szeretne, szépet vagy természeteset? Ezt kérdezem amikor fogpótlást tervezek. A fogak nem fehérek alapjában, színük egyénenként változik. A nagyon szép fogú embereknek általában vastag zománcrétegük van, és ahogy az kopik, a korral, egyre inkább előkerül a fog valós színe, ezért sötétedik korral a foga azoknak is, akik nagyon alaposan ápolják őket. Nekem például természetes fogaim vannak, olyan sárgák, mintha vad cigis lennék, pedig nem.
Tudjuk milyen a fogfájás. Annak ellenére, hogy hónapokkal előre programálunk, arra vigyázunk, hogy legyen időnk a sűrgősségi eseteket ellátni, ami gyakorlatilag a fájdalom megszüntetését jelenti. Mottó: a megelőzés a fogfájás legjobb ellenszere.
-Mester, hogyan engeded el a félelmet? -Ne fogd meg - mondta a mester. Nem kell kivenni a piercinget, főleg ha nem raktad be. Nekem tetszenek a piercingek, de az a gond, sokszor a nyelv és alsó ajak piercigek úgy helyezkednek el, hogy irritálják a fogínyt. Ez állandó gyulladást tart fent, ami a fog körüli csont sorvadását okozhatja. Egy fiatal lány páciensem két alsó metszőjét vesztette el nyelvpiercing miatt. Rakassál nyugodtan, a fogászati kezelést nem befolyásolja, viszont figyelj a mellékhatásokra, és ha vannak, ne hanyagold őket.
A fogíny egy cseles dolog. Amikor valami gyulladás lép fel a szervezetünkben, az fáj. A fogíny nem, az csak vérzik. És nagyon nehezen gyógyul magától, ha gyógyul. Viszont a fogínyen a leglátványosabb a gyógyulás ha beavatkozunk. Ez sokszor csak sima fogkőpucolást jelent. Úgyhogy hajrá.
Amit megtehetsz ma, ne halaszd holnapra, mert kiesik a fogad. Az ínygyulladást nagyon konnyű orvosolni. Sokszor egy alapos fogkőpucolás elegendő, esetleg szükség lehet egy tasak fertőtlenítésre. Viszont elhanyagolva, erőst kellemetlen tud lenni. A gyulladás okátol függően a folyamat vége nyugodtan lehet a fogak elvesztése. Alapszabály: ha az íny renben van, nagyjaból minden rendben van a szájban.
A fogékszert úgy ragasztjuk a fogra mint a műkörmöt. Vagy ott belecsiszoltok a körömbe? Nem tudom. A foghoz nem nyúlok, egy vékony tömés réteggel ragasztom fel. Ha pedig megunod vagy leesett, egy finírozó koronggal nyomtalanul lepucolom az ottmaradt tömés maradványokat. A fogékszer az egyik legártalmatlanabb bűn.
Rengeteg. Kezdve egy fog hiánytól teljes fogatlanságig az opciók hihetetlen sokasága létezik. Kiemelem azt amit a legjobbnak tartok. Ha foghiányt kell pótolni, az implantátum az abszolút nyerő. A saját fogak sértetlenek maradnak, esztétikája és kényelme a legjobb ami jelenleg van. Ha koronáról beszélünk, attól függetlenül, hogy implantátumra vagy saját fogra tesszük, a cirkon a jelenlegi legjobb. Gyönyörű, strapabíró, az íny imádja. Kell ennél több?
Türelem rózsát terem! A gyökérkezelés sikerességét idővel mérjük. Közvetlenül a kezelés utáni tünetek nem mérvadóak. Érdemes 1 év után röntgenen ellenőrizni a gyökértömés állapotát és összehasonlítani a gyökérkezelés előtt készült felvétellel. Abból már lehet következetéseket levonni. Röviden: a gyökérkezelés sikeres ameddig be nem bizonyosodik az ellenkezője.
Az implantátum a fog gyökerét helyettesíti. Amikor nincs fog, kell valami ami a fogkoronát megtartja. Ha van egy gyökérmaradvány, azt csappal fel lehet építeni és arra jön a korona. Szóval az implantátumot a csontba helyezzük, műgyökér szerepet tölt be. A csapot gyökérbe ragasztjuk, hogy visszaállítsuk a leromlott koronát.
Amennyit csak akarsz. A tejivás mítosz, nem tudom hogyan született, a húzat ikertestvére. Semmilyen aggresszív, fertőző baci nem található a tejben amitől óvakodni kellene. A szájüregben amikor a seb gyógyul, egy szürke színü hártya borítja, olyan, mint a genny színe. Talán tejivás után ez a szín kihangsúlyozottabb. Lehet, hogy innen ered a tévhit.
Teljesen helyzetfüggő. És itt a fog helyzetére gondolok. Az alsó bölcsességfog eltávolítása jár a legtöbb kellemetlenséggel, köztük lehet a torokfájás is. Nincs direkt kapcsolat a torok és fogprobléma között, viszont gyakran előfordul, hogy lappangó problémák kerülnek elő, amikor valami más gond is van. Így a fogeltávolítással egy gyulladást okozunk, amitől előkerülhet egy lappangó torokfájás. Különösen nehéz húzás esetén akár a használt műszerek is hozzájárulhatnak. Maradjunk annyiban, hogy előfordulhat, de nem jellemző.
A véres hurka itt teljesen új értelmet nyer. Nincs étkezési megszorítás foghúzás után. A vérzés általában pár perc alatt eláll. Arra kell csak figyelni, hogy ne sértsük meg a húzás helyén kialakult vérrögöt, mert akkor újra vérezhet, ami nem gond, csak kellemetlen. Egyél puha ételeket, kerüld a túl forró vagy túl hideget és ne szívogasd a húzás helyét.
Mikor akarsz enni? Ha fogyókúrázol, 4 órát nem ehetsz. Ha nem, akkor azonnal. Mostmár nincs várakozási idő a fogászati kezelés után. Az amalgám tömés volt az egyetlen ami után 3 órát kellett várni. Remélem nem rakatsz magadnak amalgámot mostmár. A híd ragasztásához használt anyagok maximum 5 perc alatt kötnek meg teljesen. Jó étvágyat.
A fogászati CT vizsgálat ártalmas a magzatra! A röntgen sugárzás mutációkat okozhat, ezért terhes anyukát, babát csak akkor röntgenezünk, ha életét veszélyeztető állapotban van és a diagnózishoz a röntgen elkerülhetetlen. A fogászati szék mellett található röntgen, a panoráma röntgen, a CT, a tüdőröntgen, mind ártalmasak és terhesség alatt csak végszükség esetén szabad használni.
A terhesség és a szoptatás megfigyelésem alapján nagyon hasonló életérzés. Fogászati kezelés szempontjából ég és föld a két állapot. A kezelés alatt egyetlen anyagot használunk, amely felszívódik a véráramba és bekerül a tejbe, az pedig az érzéstelenítő. Nem tudok semmilyen ellenhatásról amitől óvakodni kell. Ugyanakkor az 1 ml érzéstelenítőből, amely körülbelül 5 l vérben oldódik, felszívódik valamennyi a tejbe is. Az bekerül a baba emésztőrendszerébe, ahonnan felszívódik valamennyi a baba vérébe. Nem hiszem, hogy mérhető mennyiség.
A jó hír, hogy nem kell fogszabályzót tegyél. Maximum ajánlott. 😊 Komolyra fordítva, nincs pontos válasz, mivel sok fogszabályzó típus van, minden problémára más. Például előfordul, hogy kisebb gyereknek kell kivehető fogszabályzó, hogy segítse az állcsont növekedését, másnak pedig csak az elfordult fogat kell helyreállítani. A kettő között pedig van egy csomó variáns. Erre a kérdésre kizárólagosan egy konzultációt követően, a fogszabályzós szakorvostól kaphatsz választ
Egyik nagy fájdalmam a lyukas fogú terhes kismamák. Terhesség alatt a gyógyszerek és a röntgen sugár vannak a legveszélyesebb hatással a magzatra, . Ezért a fogászati kezelés terhesség alatt még fontosabb mint máskor, mert ebben az esetben az elhanyagolás két életet érint. Ha egy lyukas fog elfertőződik, az érinti a babát. Ha gyógyszeres kezelés hiányában, amit kerülünk, elterjed a fertőzés, akkor muszáj gyógyszert adni, menteni az anyukát, az ellenhatások ellenére. Ne kényszeríts ebbe a helyzetbe. Gyere, lássuk el a lyukas fogat, még ha ideiglenesen is, nehogy komplikációkat okozzon terhesség alatt.
Soha nem késő. Ez hál’ Istennek a fogszabályozásra is érvényes. A rendelőnkben a legidősebb pácines aki fogszabályzót viselt, szinte 60 éves volt. Várjuk a rekord megdöntését.

Ha továbbra is vannak benned kérdések, a gyakorikérdések.hu weboldal felütése helyett, kérdezz inkább minket.

Kérdésem van

Vedd fel velünk a kapcsolatot

Telefonszám
(+4)0745-376.160
Címünk
Székely Fogászat, Hargita megye, Gyergyószentmiklós, Virág negyed 43/E/2

Küldj üzenetet

Üzenet
Név
E-mail cím
Telefonszám

Küldj visszajelzést

Hogy érezted magad nálunk? Fontos számunkra a véleményed! Köszönjük, hogy megosztod velünk, ezáltal fejlődhetünk.

Név (opcionális)
Hogyan értékeled a tőlünk kapott szolgáltatásokat?
Mennyire voltál elégedett a fogorvossal?
Mennyire voltál elégedett az orvos melletti asszisztensnővel?
Mennyire voltál elégedett a recepciós asszisztensnővel?
Ha további észrevételeid vannak, szívesen fogadjuk!

Hasznosnak találtad a képzést?

Név (opcionális)
Mennyire felelt meg a képzés az elvárásaidnak?
Mennyire voltál elégedett a képzés elméleti részével?
Mennyire voltál elégedett a képzés gyakorlati részével?
Milyen mértékben ajánlanád a képzést kollégáidnak?
Szívesen fogadjuk visszajelzésedet.